Ogumienie jest niezwykle ważnym elementem wyposażenia samochodu. Dla wielu kierowców może wydawać się, że to tylko „dodatek”, bo przecież samochód pojedzie na każdej oponie. Nic bardziej mylnego! Opona musi być nie tylko dopasowana rozmiarem, ale i przystosowana do warunków pogodowych i stylu jazdy kierowcy.
Niestety, wielu kierowców wciąż ze względu na ceny ogumienia bagatelizuje wymianę opon nowe i nie dba o zmianę opon letnich na zimowe. Ogumienie bieżnikowane to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie chcą kupować fabrycznie nowego ogumienia, a także pewność jakości, komfortu jazdy i atrakcyjnej ceny opony.
Czym jest opona bieżnikowana?
Opony bieżnikowane to ogumienie, które ma zużyty bieżnik, ale w wyniku odpowiedniej regeneracji może być dalej użytkowana i równie dobrze spełniać swoją rolę, co opony nowe fabrycznie. Najczęściej bieżnikowaniu poddawane są opony do aut ciężarowych lub opony rolnicze, za które trzeba zapłacić znacznie więcej niż za oponę do samochodu osobowego.
Ta tańsza alternatywa jest kuszącym rozwiązaniem również dla kierowców samochodów osobowych. Szacuje się, że cena „zregenerowanego” ogumienia jest nawet dwukrotnie niższa niż cena opon przeciętnej klasy.
Zanim opona zostanie poddana bieżnikowaniu musi przejść dokładną weryfikację, bowiem przeszkodę w tym zabiegu może stanowić każde, nawet najmniejsze uszkodzenie, które sprawia, że opona staje się niebezpieczna. Najważniejszy dla specjalisty jest fakt, aby opona miała w pełni sprawny stalowy kord, ponieważ uszkodzenia mechaniczne w obrębie ogumienia można zazwyczaj bez problemu naprawić, a stalowe elementy nie.
Przyjmuje się, że najlepiej bieżnikować ogumienie, którego wiek nie przekracza 5 lat eksploatacji.
Czy bieżnikowanie opon jest bezpieczne?
Specjalista w hurtowni opon udzieli wszelkich informacji na temat tego, jak wygląda proces bieżnikowania. Najczęściej pojawiającymi się pytaniami w związku z bieżnikowaniem są te dotyczące bezpieczeństwa takiego ogumienia. Kierowcy pytają również ile razy można bieżnikować oponę.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo takiego ogumienia, to nie ma powodów do obaw pod warunkiem, że zostaną spełnione konkretne warunki. Od tego jest fachowiec, by ocenił, czy przydatność ogumienia jest na odpowiednim poziomie oraz, czy warto postawić na nowy model opony. Każdy specjalista zdaje sobie sprawę, że błędna diagnostyka może doprowadzić do poważnych konsekwencji.
Odpowiadając na pytanie dotyczące liczby tego typu zabiegów regeneracji, które może przebyć ogumienie w ciągu całej swojej żywotności to zazwyczaj można tego dokonać 2 razy, ale wszystko jest uzależnione od tego, w jakim stanie jest opona. Szacunkowo, jeśli przez 5 lat jazdy opona została pozbawiona fabrycznego bieżnika, to zazwyczaj nie nadaje się do regeneracji.
Napisz komentarz