Opony bieżnikowane to ciekawe rozwiązanie dla kierowców, liczących na oszczędności podczas kupowania ogumienia do swojego pojazdu. W skrócie opony bieżnikowane to stare opony z nowym bieżnikiem. Czy warto je kupić? Jak odróżnić opony bieżnikowane od nowych? Co trzeba koniecznie sprawdzić, dokonując oględzin?
Czym się różni opona bieżnikowana od nowej? Jak powstaje?
Opony bieżnikowane powstają poprzez usunięcie starego i zużytego bieżnika z danego ogumienia, a następnie nałożenie na korpus nowej warstwy bieżnika. Nowa część imituje swoim wyglądem inny popularny model, zazwyczaj z klasy premium. Jeśli chodzi o to, czym się różni opona bieżnikowana od nie bieżnikowanej, główną różnicą jest odmienny proces produkcji i wiążące się z nim konsekwencje.
Opony bieżnikowane imitują znane marki wyłącznie wyglądem, nie oferując porównywalnych właściwości. Takie ogumienie zapewni Ci znacznie gorsze osiągi i będzie mniej trwałe od oryginalnych odpowiedników. Choć możesz wiedzieć, że bieżnikowane opony nie są warte zakupu, problemem może być odróżnienie ich od nowych modeli.
Jak odróżnić opony bieżnikowane od nowych? Co sprawdzić?
Porównując opony bieżnikowane i nowe, pierwszym, co możesz sprawdzić, są różnice wizualne. Te pierwsze nigdy nie odwzorowują bieżnika nowych opon 1:1. Bieżnik nie będzie identyczny, a podobny, dlatego wprawne oko z pewnością dostrzeże różnicę. Jeśli chodzi o wygląd, warto sprawdzić także boki każdej opony, na którym można zaobserwować nietypowe faktury. Druga różnica to nazwa opon, która do złudzenia będzie przypominać tę, znanego producenta.
Warto więc zwrócić uwagę na literówki, błędy, przestawione litery czy zmianę szyku wyrazów. Kolejną różnicą, tym razem oczywistą, jest cena opon. Opon marek premium nie kupisz 30 czy 40% taniej, niż cena oferowana przez producenta. Jeśli cena opon jest za niska, to powinno obudzić Twoją czujność. Czym się różnią opony bieżnikowane od nie bieżnikowanych, co możesz sprawdzić w prosty sposób? Oczywiście, ciężarem. Opony bieżnikowane są cięższe, co ma przełożenie również na komfort jazdy i większe zużycie paliwa.
Jakie są różnice praktyczne, między oponami bieżnikowanymi, a nowymi?
Kupując nowe opony, otrzymujesz fabryczny komplet 4 opon, które mają starannie dopracowaną każdą warstwę i zostały stworzone w identyczny sposób. Opony, dzięki tej samej bazie, oferują świetne osiągi, harmonijnie pracując na różnych trasach. Natomiast opony bieżnikowane mogą różnić się między sobą, ponieważ tworzone są na bazie korpusu modeli różnych firm.
Komplet to 4 różnorodne, zużyte wcześniej opony, których praca może niekorzystnie wpływać na układ kierowniczy i zawieszenie, nie mówiąc już o komforcie jazdy i lepszych osiągach. Opony bieżnikowane nie zagwarantują takiego bezpieczeństwa na trasie, jak nowe ogumienie. Gorsze będą także osiągi, prowadzenie pojazdu oraz trwałość całej konstrukcji. Dlatego warto wiedzieć, jak odróżnić opony bieżnikowane od nowych, by nie kupić podróbek słabej jakości.
Czy warto kupić opony bieżnikowane?
Opony bieżnikowane mają wiele wad, jednak można wskazać także kilka zalet. Zdecydowanie najważniejszą jest niska cena, która potrafi skusić kierowców. Opony imitują wyglądem marki premium, więc również to może zachęcić do zakupu. Jeśli kierowcę interesuje spokojna jazda przez 1 czy 2 sezony, opony bieżnikowane także wydają się dobrą opcją do rozważenia. Takie korzyści zyskasz jednak, rezygnując z kilku ważnych kwestii.
Wybierając opony bieżnikowane, zapewniasz sobie mniejszy komfort jazdy i bezpieczeństwo na drodze. Opony gorzej radzą sobie z hamowaniem, mają słabszą przyczepność i są głośniejsze. Z pewnością przed kupnem konkretnego modelu warto zapoznać się z recenzjami ekspertów oraz opiniami innych kierowców. Warto również mieć świadomość tego, czym się różni opona bieżnikowana od nie bieżnikowanej, by wiedzieć, jaki produkt można zyskać za daną kwotę.
Napisz komentarz