Dętki do rowerów – wszystko co musisz o nich wiedzieć

5/5 - (1 vote)

Dętki rowerowe jak i ich wybór jest bardzo ważny, ponieważ to one w głównej mierze odpowiadają za naszą bezpieczną i komfortową jazdę na rowerze. Ich łatanie oraz wymiana nie jest ciężkim zadaniem, dlatego też możemy to zrobić samodzielnie. Jeśli jednak przebije się dętka idziemy do sklepu i kupujemy nową, ale jaką? Co musisz wiedzieć o dętkach i na co zwracać uwagę? 

Jaką dętkę wybrać?

Jeśli lubimy wybierać się w długie i częste podróże na naszych jednośladach, warto wybrać grubsze i bardziej wytrzymałe dętki. Dętki wykonane z mieszanek gumy, które są rekomendowane przez producentów jako odporne na przebicia, na pewno przyciągną uwagę użytkowników rowerów miejskich i trekkingowych. 

 

Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę podczas wyboru dętki, jest jej waga. Jeśli lubisz sportową jazdę rowerem, interesować będą Cię lżejsze dętki, które mają wagę 125 do 150 gramów. Normalne dętki osiągają wagę nawet do 250 gramów.  

 

Jeśli chcemy z całych sił zapobiec przebiciu opony, możemy również wybrać dętki, które zaciskają się wokół przedmiotu, który je uszkodził. Oczywiście dzięki temu możemy dłużej jeździć, bez sflaczałej opony, ale co za tym idzie, takie modele są droższe niż standardowe dętki. 

 

Rozmiary mają znaczenie? 

Oczywiście, że tak! Zanim kupimy dętkę do roweru musimy wiedzieć, jaki dokładnie rozmiar jest nam potrzebny. Dlatego też nie powinniśmy z marszu iść na zakupy. W rowerach dla dorosłych najczęściej mamy do czynienia z rozmiarami dętek od 16 do 29 cali. To jednak nie wszystko, co powinieneś wiedzieć. 

 

Wybierając oponę do roweru musisz zwrócić uwagę nie tylko na jej rozmiar, ale również na jej objętość. Szczególnie istotne jest to przy wyborze opon do rowerów górskich.  

 

Z dętką czy bez dętki?

Oczywiście jeśli chcecie możecie też przejść na system bezdętkowy. Ma to swoje plusy i minusy. Dzięki systemowi bezdętkowemu zwiększamy komfort jazdy, zmniejszamy opór toczenia, zmniejsza się masa opony. Minusem na pewno będzie wyższa cena całego systemu oraz trudniejsze serwisowanie rowerów. 

System ten jest dobry dla sportowców, a korzyści płynące z jego zastosowania dostrzegą oni podczas treningów. Natomiast dla miejskich rowerzystów ten system może być zwyczajnie nieopłacalny. 

Dobierz nowy komplet opon z Plusgum

Napisz komentarz